Friday, August 12, 2016

Motivasi hari ini 😊😊😊😊
Kalau kita bergaduh dengan pelanggan,
Walaupun kita menang,
Pelanggan tetap akan lari.

Kalau kita  bergaduh dengan rakan sekerja,
Walaupun kita menang,
Tiada lagi semangat bekerja  dalam satu kumpulan.

Kalau kita bergaduh dengan boss,
Walaupun kita menang,
Tiada lagi masa hadapan di tempat itu.

Kalau kita  bergaduh dengan keluarga,
Walaupun kita menang,
Hubungan kekeluargaan akan renggang.

Kalau kita bergaduh dengan guru,
Walaupun kita menang,
Keberkatan menuntut ilmu dan kemesraan itu akan hilang.

Kalau kita bergaduh dengan kawan,
Walaupun kita menang,
Yang pasti kita akan kekurangan kawan.

Kalau kita bergaduh dengan pasangan,
Walaupun kita menang,
Perasaan sayang pasti akan berkurangan.

Kalau kita bergaduh dengan sesiapapun,
Walaupun kita menang,
Kita tetap kalah...
Yang menang adalah cuma ego diri  sendiri.
yang ini yg susah.. mengalahkan ego diri sendiri..

Renungan bersama....
Apabila kita menerima teguran,  kesilapan dan kesalahan usahlah terus melenting dan marah ,bersyukurlah masih ada orang yang mahu menegur kesilapan kita. 
🌷🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🌷
BAHAGIA ITU SEDERHANA..
🍀🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🍀
Mendengar isteri membebel di rumah, bererti aku masih punya keluarga..
🌹💚💚💚💚💚💚💚💚💚🌹
Mendengar suami masih mendengkur di sebelahku bererti aku masih punya suami..
💚🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹💚
Mendengar ayah dan mak menegurku dengan tegas bererti aku masih punya mak ayah..
💛💐💐💐💐💐💐💐💐💐💛
Merasa letih dan jemu menasihati anak yang nakal, bererti aku masih punyaanak untuk saham akhirat ku nanti..
🌸💛💛💛💛💛💛💛💛💛🌸
Merasa letih setiap ptg selepas penat bekerja, itu bererti aku mampu bekerja keras..
💙🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇💙
Membersihkan pinggan dan cawan kotor setelah menerima tamu di rumah, itu bererti aku punya teman..
🍇💙💙💙💙💙💙💙💙💙🍇
Pakaianku terasa agak sempit, itu bererti aku makan cukup..
❤🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺❤
Mencuci dan menggosok timbunan baju, itu bererti aku memiliki pakaian..
🌺❤❤❤❤❤❤❤❤❤🌺
Membersihkan halaman rumah, mop lantai, itu bererti aku memiliki tempat tinggal..
🌟🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🌟
Mendapatkan banyak tugasan, itu bererti aku dipercayai dapat melakukannya..
🍒🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🍒
Mendengar bunyi ekzos & hon itu bererti aku masih bisa mendengar..
💥🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹💥
Mendengar bunyi Azan di subuh hari, itu bererti aku masih hidup..
🌹💥💥💥💥💥💥💥💥💥🌹
Akhirnya banyak hal yang dapat kita syukuri setiap hari..
🌷🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🌷
Aku juga bersyukur mendapatkan pesan ini, kerana secara tidak sedar aku masih memiliki orang yang peduli padaku.
🌺🌾🌱🌺🌾🌺🌱🌺🌾🌺🌱
Berhenti mengeluh dan bersyukurlah. Bersyukur dalam setiap keadaan meski tak ada alasan untuk bersyukur sekalipun..
💐🌱💐🌾💐🌱💐🌾🌱💐
Ayuh kita sama2 mencuba utk bersyukur walau diri ini selalu mngeluh tanpa berfkir hikmah di sebaliknye..
🍀🍁🌺🍁🍀🍁🌺🍁🍀🍁
Semoga yang terima pesanan ini    diberkati dengan kesihatan hingga ke akhir hayat.

No comments:

Post a Comment